• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 26 اسفند 1399
کد مطلب : 126892
+
-

استاندار جدید ایلام:

مسیر توسعه ایلام در افق 1400

خبر روز
مسیر توسعه ایلام در افق 1400

مریم سرخوش_خبر‌نگار

استاندار جدید ایلام معتقد است سال 99 شیوع سه پیک مرگبار کرونا در این استان، سال سختی را برای مردم و اصناف رقم زد. انشالله در سال جدید با عبور از این بحران، شرایط اقتصادی بهتری همسو با مسیر توسعه ایلام ایجاد شود. ظهر دیروز، مراسم تودیع و معارفه استاندار سابق و جدید ایلام با حضور معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد.  «محمد نوذری» به‌عنوان استاندار جدید ایلام معرفی و از زحمات
۳۹ ماهه‌ «قاسم سلیمانی دشتکی» (استاندار فعلی خوزستان) قدردانی شد.
نوذری در گفت‌وگو با همشهری به تشریح برخی از   اهداف استانداری در افق 1400اشاره کرد و گفت: ایلام استانی کوچک اما با ظرفیت‌های ویژه به اندازه یک کشور است. گاز، نفت، پتروشیمی و حتی کشاورزی، مهم‌ترین پتانسیل‌های اقتصادی این منطقه مرزی است و طی سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به توسعه این منطقه مرزی وجود داشته است. دولت تدبیر و امید طی 7 سال و نیم گذشته 5.5میلیارد یورو در حوزه نفت و گاز استان سرمایه‌گذاری کرده و طرح‌های عمرانی و اقتصادی در این منطقه آغاز شده است.
از این پس تلاش مجموعه استانداری حرکت در همین مسیر توسعه برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام خواهد بود.
این مسئول از پیگیری برای تکمیل دو سامانه گرمسیری به‌عنوان طرح‌های اولویت‌دار ایلام نام برد و تأکید کرد: سیستم آبیاری سامانه گرمسیری در قطعات 4و3 در نقاط مرزی ایلام، مهران و ایوان به وسعت بیش از ۱۷ هزار هکتار در حال اجراست. در حوزه جهادکشاورزی این سامانه‌ها 94درصد پیشرفت داشته‌اند و در حوزه وزارت نیرو هم 84درصد کار انجام شده است.
وی ادامه داد:‌ تمام تلاش ما تکمیل و بهره‌برداری از 2 سامانه گرمسیری در پایان کار دولت دوازدهم است که درصورت تامین اعتبار محقق خواهد شد. اگر در تکمیل سامانه گرمسیری بیش از این زمان سپری شود هم شبکه‌ها فرسوده می‌شوند و هم هزینه و خسارات جبران‌ناپذیری به بار خواهد آورد.
بر این اساس امیدواریم از طریق صندوق توسعه ملی تزریق اعتبارات برای این پروژه مهم صورت بگیرد تا شاهد تحویل عظیم در کشاورزی مناطق محلی باشیم. اجرای کامل این سامانه باعث ایجاد امنیت پایدار مرزهای استان می‌شود و توسعه و بهبود وضعیت معیشت مرزداران را در پی دارد. وی سال 99سال را سالی پرفراز و نشیب برای ایلام به‌دلیل شیوع گسترده کرونا دانست و بیان کرد: در یک سال گذشته ما سه پیک مرگبار کرونا را پشت سر گذاشتیم و تعدادی از شهروندان و مدافعان سلامت را از دست دادیم. در زمینه اقتصادی هم تعطیلی اصناف و رکود بازار مشکلات عدیده‌ای را رقم زد. 
ضمن قدردانی از حسن اعتماد ریاست‌جمهور و وزارت کشور، تمام تلاش خود را برای بهبود معیشت مردم استان، مقابله با کرونا و برگزاری انتخاباتی سالم در سال جدید به‌کار خواهم گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید